15 Feitjes over mij

15 Feitjes over mij

Toen ik begon met bloggen, vertelde ik in het allereerste artikel dat ik plaatste dat ik het lastig vond om over mezelf te vertellen, dus dat je daar het best achter kon komen door gewoon maar mijn blog te lezen. Maarja, sinds ik blog heb ik nog geen enkel persoonlijk artikel geplaatst, dus dan wordt dat een beetje lastig! Ik blijf het moeilijk vinden om een complete beschrijving van mezelf te geven, maar omdat ik het ook leuk vind om m’n blog persoonlijk te houden (of eigenlijk: maken) zet ik vandaag 15 willekeurige feitjes over mezelf op een rijtje.

1. Ik heb geen enkele basic spijkerbroek in mijn kast liggen. Nee, echt niet. Naar mijn idee heeft de gemiddelde mens er zelfs meer dan één in zijn of haar kast liggen, maar ik draag sowieso pas sinds een klein jaartje regelmatig broeken, en als ik al een broek draag heeft deze meestal een vrolijk kleurtje of opvallende print. Ik hou wel van mooie basic spijkerbroeken en het staat dan ook al een hele tijd op mijn wishlist, maar ik koop hem maar niet, want ik zie altijd wel dingen die ik toch een stuk leuker en origineler vind.

2. Ik ben echt een avond/nachtmens! Na het avondeten word ik pas echt productief, dus maak ik bijna al mijn huiswerk ’s avonds en ik geloof dat bijna alle artikelen op mijn blog ’s avonds zijn geschreven. Niet erg praktisch, want daardoor lig ik vaak laat in bed. Ik heb geen idee hoe het komt en of/hoe ik het kan veranderen, maar om de één of andere reden heb ik pas motivatie en concentratie vanaf een uur of 8. Maar het heeft ook z’n voordelen, want op (slaap)feestjes ben ik niet snel moe en val ik niet snel in slaap. Da’s dan wel weer gezellig.

3. Ik vind het doodeng om comments op andere blogs te plaatsen. Maar ik word er al steeds beter in. Ook hiervan heb ik geen idee hoe het komt of waar het aan ligt, maar ik vind het jammer dat het zo is. Ik merk namelijk hoe ontzéttend blij ik zelf word van comments (dus bij deze: echt héél erg bedankt allemaal! Echt geweldig lief van jullie!) dus vind ik het leuk om anderen te laten merken dat ik hun artikelen waardeer. De laatste tijd plaats ik steeds meer comments en vind ik het dus niet meer zo eng, maar er is nog altijd een soort van ‘drempel’ als je snapt wat ik bedoel!

15 Feitjes over mij

4. Ik ben een ontzettende dagdromer. Echt, niet normaal. Ik doe het de hele dag door, onbewust, en kan werkelijk over alles gaan. Meestal gebeurt het als ik muziek luister in de auto of op de fiets, als ik in een saaie les zit of even geen concentratie heb terwijl ik iets aan het doen ben. Maar ik vind het leuk, ik hou van dagdromen.

5. Ik ben niet goed in social media. Facebook hou ik niet bij (en zelf iets plaatsen is al helemaal een uitzondering), Instagram ging een tijdje goed maar dat gaat nogal met ups en downs en aan Twitter begin ik niet eens meer. Ik heb er niets tegen en vind het allemaal ook wel leuk, maar ik ben niet goed in dingen bijhouden, wil zelf nooit veel plaatsen omdat ik alleen de écht interessante dingen wil delen en ik merk dat ik direct contact met de mensen om wie ik écht veel geef eigenlijk veel waardevoller vind. Toch best jammer, van Instagram vind ik bijvoorbeeld ontzettend leuk. Dus dat moet ik maar weer eens gaan proberen, denk ik. (Als je me wilt volgen: ik heet gewoon isabelliiee!)

6. Ik zou zo ontzéttend graag willen dat ik goed kon zingen! Echt, ik droom al jaren van een goede zangstem, maar helaas lijkt dat er voor mij niet in te zitten. Het lijkt me heerlijk om de leukste nummers luidkeels mee te kunnen zingen, en dat het dan nog leuk klinkt ook. Het liefst mezelf begeleidend op gitaar (niet dat ik dat kan spelen) of piano (dat kan ik dan weer wel).

15 Feitjes over mij

7. Vroeger wilde ik luchtverkeersleider worden. Nee, geen juf, dierenarts of prinses voor mij! De droom van luchtverkeersleider ontstond toen ik voor het eerst (bewust) naar Kreta ging vliegen, ik denk dat ik toen een jaar of 10 was. Mijn opa vertelde me over de luchtverkeersleiding, en het leek me waanzinnig om iedereen instructies te geven, het overzicht te hebben, alles uit te denken en te zorgen dat alles klopte en goed zou verlopen. Ook vertelde mijn opa dat je van alles moest aflezen van radars et cetera, wat het voor mij alleen maar interessanter maakte. Ik hou (nog steeds) ontzettend veel van vliegen en vliegtuigen, dus het lijkt me nog steeds erg gaaf!

8. Ik drink véél te weinig. En dat moet veranderen, maar dat wil nog niet echt lukken.Vooral water krijg ik te weinig binnen, naar mijn idee.

9. Van tevoren heb ik nooit echt zin om een film te kijken. Tenzij hij niet te lang duurt. Lange films zijn gewoon niet zo mijn ding… maar als ik er eenmaal een kijk vind ik het vaak toch wel erg leuk! Zeker als ik met anderen kijk of in de bioscoop ben… maar in mijn eentje zet ik niet zo snel een film aan die langer dan 1,5 uur duurt.

10. Ik heb geen favoriete band. De muziek die ik luister wisselt bijna per week en er zijn ontzéttend veel bands of artiesten die ik waanzinnig goed vind. Er één uit kiezen is voor mij onmogelijk.

15 Feitjes over mij

11. Ik ben een ontzettende piekeraar. Om kleine dingen kan ik me gigantisch veel zorgen maken en dan kan ik het ook niet loslaten, terwijl ik best weet dat het nergens voor nodig is, dat het hoogstwaarschijnlijk wel goed komt (want dat is bijna altijd zo) en dat ik er toch niks aan kan doen. Heel frustrerend, maarja, zo ben ik nou eenmaal.

12. Ik ben bang voor ovens, gasfornuizen, hete pannen en tosti-ijzers, maar ik ben gek op (kamp)vuur en kaarsen. Ik ben altijd bang me te branden, dus met koken en bakken ben ik altijd extreem voorzichtig. Het liefst zou ik ovenwanten tot aan mijn schouders en een soort ovenwant-muts met bescherming voor mijn ogen willen, haha! Een beetje overdreven, ik weet het. Dus voor nu houd ik het maar bij de dikste ovenwanten die ik kan vinden.

13. Ik vind kunst algemeen (kunstgeschiedenis) oprecht interessant. Ik geloof dat ik de enige ben. Op school volg ik dit vak, voor iedereen die beeldende vorming of drama volgt is het verplicht. Niemand kiest er dus écht vrijwillig voor, en ik hoor iedereen er altijd over mopperen, maar ik ben een van de uitzonderingen die het echt een ontzettend interessant vak vindt.

14. Ik kan misselijk worden van mensen die smakken of anderszins geluid maken tijdens het eten. Lichtelijk dramatisch misschien, en vreemd aangezien ik normaal helemaal niet snel geïrriteerd ben. Maar echt, ik krijg er gewoon rillingen van. Iew. Bah. Zó vies.

15. Ik kijk (bijna) nooit tv en ben ontzettend slecht ik het volgen van series of programma’s. Uitzending Gemist is mijn grote redding. Ik vergeet het simpelweg en de leuke programma’s zijn vaak rond de tijden dat ik productief ben en dus goed aan het werk ben (tja, avondmens…). Ook kan ik er niet tegen een serie te kijken als ik die niet vanaf het begin volg, omdat ik dan dingen gemist heb. De enige programma’s die ik écht trouw volg zijn Wie Is de Mol en Flikken Maastricht.

Zo, dat waren ze dan. Best grappig eigenlijk, om zo’n lijstje over jezelf te maken. Ik hoop dat jullie me op deze manier iets beter hebben leren kennen, en dat het leuk was om te lezen!

Bron afbeeldingen: WeHeartIt en Pinterest

Geef een reactie

