The Body Shop handcrèmes

The Body Shop Handcrèmes

Toen ik nog vrij jong was en met mijn moeder meeging naar The Body Shop, kreeg ik van de verkoopster een tester van de Almond Handcream. Na hem een lange tijd niet aangeraakt te hebben besloot ik hem op een dag toch maar te gebruiken. Ik vond hem geweldig en werd verliefd, maar was in de veronderstelling dat ze hem niet meer verkochten. Ik nam mezelf voor hem meteen te kopen als ik hem toch nog eens tegenkwam, en toen ik afgelopen Kerst een setje zag liggen met daarin drie verschillende handcrèmes (waaronder de Almond!) was de keuze dan ook snel gemaakt!

Ik kocht een setje met daarin de drie handcrèmes die The Body Shop op dat moment verkocht; Almond, Wild Rose en Hemp. Later kwam daar ook nog Absinthe bij, die heb ik niet. Alle drie de tubes bevatten 30 ml. Normaal kosten deze tubes €6,50 per stuk. Het setje dat ik kocht kostte (volgens mij) €12,50 maar was speciaal voor kerst, dus is nu niet meer verkrijgbaar. Misschien dit jaar rond de feestdagen weer, maar dat duurt nog wel even!

The Body Shop Handcrèmes Wild Rose

Wild Rose Hand Cream SPF

Van alle handcrèmes vind ik deze het fijnst voor tussendoor, omdat hij redelijk dun en licht is en dus snel intrekt. Hij ruikt lekker fris naar rozen, maar heeft ook iets van gras weg, niet erg bloemig dus. De geur doet me denken aan kamperen, maar dat zal wel aan mij liggen! Deze crème is eigenlijk bedoelt voor de oudere huid, maar is ook prima voor jonge mensen. Hij bevat SPF 15 en dat is altijd welkom!

The Body Shop Handcrèmes Hemp

Hemp Hand Protector

Hoewel dit een absolute bestseller van The Body Shop is, ben ik over deze handcrème het minst te spreken. Dat ligt niet aan de crème zelf, die is namelijk erg dik en voedend en verzorgt mijn handen ontzettend goed. Ik gebruik hem het liefst ’s avonds, omdat het intrekken mij te lang duurt voor overdag. Maar dit vind ik niet zo’n probleem. De reden dat ik hem minder dan de anderen vind is de geur; om de één of andere reden vind ik die erg vervelend. Ik ben niet zo kieskeurig wat betreft geuren, maar deze kan ik echt niet waarderen. Desondanks is hij fijn voor ’s avonds en kan ik absoluut niet ontkennen dat het een topcrème is!

The Body Shop Handcrèmes AlmondAlmond Hand & Nail Cream

Als laatste de handcrème waarmee het allemaal begon, en – niet al te verrassend – mijn favoriet. De Almond Hand & Nail Cream doet alles wat ik verwacht van een handcrème: hij heeft een fijne, zachte textuur en trekt snel in, verzorgt mijn handen en ruikt ontzettend lekker. Zacht en zoet, maar wel subtiel. En naast al deze dingen is hij ook nog eens verzorgend voor je nagels en nagelriemen, wat ik een groot pluspunt vind!

TBS Handcrèmes ingedriënten

Klik op de foto voor een vergroting

Hierboven zie je alle ingrediënten van de handcrèmes. Ik heb mijn best gedaan op de foto’s maar helaas is het niet zo goed leesbaar, sorry daarvoor! Op het eerste gezicht zie ik geen ‘slechte’ ingrediënten maar dat mag je van The Body Shop ook wel verwachten. Hier wordt je huid blij van! Verder staat op de verpakkingen extra vermeld dat Wild Rose rozenbottel- en Braziliaanse notenolie bevat, Hemp hennepolie bevat en Almond amandelolie en Braziliaanse notenolie bevat.

The Body Shop Handcrèmes VerpakkingenDe verpakkingen zijn prima; de tubes hebben een fijn formaat dat je makkelijk meeneemt en ze doseren prima.

The Body Shop Handcrèmes

Ik ben zeer te spreken over de handcrèmes van The Body Shop! De kleine tubes neem je makkelijk overal mee naartoe, de crèmes ruiken heerlijke (behalve Hemp dan…) en alledrie verzorgen ze mijn handen erg goed. Alle drie de crèmes zijn verschillend, en hebben allemaal iets bijzonders.

Naast de verpakking van 30 ml zijn alledrie de crèmes ook verkrijgbaar in een grotere tube van 100 ml, deze kosten €12,50. 

Eén reactie

Geef een reactie

