De leukste filmmuziek

De allerleukste filmmuziekIk ben niet iemand die heel vaak films kijkt. Naar de bioscoop gaan vind ik hartstikke leuk en filmavondjes met vrienden vind ik geweldig, maar uit mezelf zet ik niet zo snel een film aan. Ik kijk liever naar iets wat minder lang duurt of naar een leuke serie denk ik, geen idee waardoor dat komt. Maar als ik dan eenmaal een film kijk kan ik er wel écht van genieten, en goede filmmuziek draagt daar zeker aan bij. Een goede keuze van leuke liedjes of fijne melodietjes op de achtergrond… heerlijk. Ik luister ontzettend veel muziek, en ik heb dan ook vaak filmmuziek aanstaan. Vandaag deel ik mijn tips en favorieten.

Als eerste: de bekende muziek van Le Fabuleux Destin d’Amélie Poulain. Ik denk dat iedereen Comptine d’un autre été, l’après-midi (pfoe wat een namen!) wel kent, maar ook de andere muziek uit deze film is prachtig, en heelrijk rustgevend. Zelf luister ik dit erg graag tijdens het leren of huiswerk maken, want ik krijg er om de één of andere reden concentratie van, en ik word er rustig van. Ik denk dat deze muziek al heel wat van mijn toetsweken gered heeft, haha! Ik kan wel blijven vertellen hoe ontzettend mooi en fijn ik deze muziek wel niet vind, maar ik denk dat je het het beste gewoon even kunt luisteren. Dan begrijp je waar ik het over heb!

Zoals in dit artikel waarschijnlijk al wel duidelijk werd, ben ik gék op de film Up. Dus ja, de muziek uit die film kon niet ontbreken in dit lijstje! De film heeft zowel leuke liedjes als sfeervolle achtergrondmelodietjes, en ik denk dat iedereen die deze film gezien heeft ‘Married Life’ wel herkent. Vrolijke en rustige muziek waar je blij van wordt. Heerlijk. Tip: luister ook eens naar The Spirit Of Adventure, zo’n schattig liedje!

Juno vind ik een superleuke film, en – hoe kon het ook anders – deze film bevat ontzettend leuke liedjes. Wat ik zo leuk vind, is dat het wat ‘apartere’ liedjes zijn. Ik vind het erg gaaf, maar je moet er van houden, ik kan me voorstellen dat veel mensen het wat vaag vinden. Het zijn simpele liedjes met gitaren en vrolijke deuntjes. Tip: Anyone Else But You is absoluut een van de liefste liedjes ooit, ook uit deze film.

Alles Is Familie was een film waar ik erg blij van werd, en toen ik op Spotify de filmmuziek tegenkwam werd ik dan ook erg vrolijk. Op Spotify is de hele lijst de vinden, maar dit zijn niet echt liedjes, maar meer de achtergronddeuntjes… ik weet niet echt hoe je dat noemt, haha! De componist van alle muziek is Fons Merkies, dus als je die naam tegenkomt is het de muziek die ik bedoel. De muziek waar ik het over heb is niet te vinden op Youtube dus zie je hierboven Oceaan van Racoon, de prachtige soundtrack van de film. Wederom fijne muziek voor tijdens het leren of huiswerk maken.

En we eindigen met de muziek waar ik het állermeest van hou: Shrek! Oh echt, geweldig, wat een heerlijke liedjes! Grappige, vrolijke, mooie, rustige liedjes… een mix van allerlei heerlijke muziek. Je wordt er meteen blij van. Op Grooveshark zijn hele afspeellijsten met Shrek-muziek te vinden, ik ben er gek op! Accidentally In Love is natuurlijk een Shrek-klassieker, net als Funkytown, maar er zijn nog zoveel meer leuke liedjes! Echt, ik hou van Shrek-muziek. Misschien ietwat kinderachtig, maar dat maakt me niks uit.

Dat waren mijn favorieten, maar er komt vaak wat bij, dus misschien komt er nog eens zo’n soort artikel. Laat het weten als je nog andere filmmuziek kent die leuk is!

Bron bovenste afbeelding: WeHeartIt.

Geef een reactie

