Mijn geurkaarsen


Mijn geurkaarsen
Ik hou van geurkaarsen, dat zal ik nooit ontkennen. Het staat zo gezellig en creëert een fijne sfeer, zorgt ervoor dat m’n kamer heerlijk ruikt en ik vind het leuk om ze overal en nergens vandaan te halen. Supermarkten, meubelwinkels, drogisten, kledingwinkels… ik spot ze overal. En hoewel het vaak bij ruiken en bekijken blijft, heb ik intussen toch een kleine verzameling opgebouwd. Vandaag mijn verzameling, tips & favorieten.

Mijn geurkaarsen - Kruidvat

Voor mij begon het allemaal bij de Kruidvat. Ik ontdekte dat ze daar voor weinig geld erg leuke geurkaarsen hadden, en toen er ook nog eens een leuke aanbieding was kocht ik mijn eerste drie geurkaarsen. Voor die tijd kende ik ze natuurlijk wel, maar brandde ik ze eigenlijk nooit op m’n eigen kamer. Maar na die drie ontstond mijn liefde voor geurkaarsen!

De drie geuren die ik bij de Kruidvat kocht waren Tasty Vanilla, French Lavender en Winter Time. De eerste twee brandde ik volop en ruiken beide erg lekker. Tasty Vanilla is een warme, zoete vanillegeur, iets waar ik erg van houd. French Lavender is een typische lavendelgeur, redelijk sterk maar niet té. Winter Time heb ik eerlijk gezegd nog niet gebrand. Dat durfde ik niet, want hij ruikt zó lekker! Suf eigenlijk, want als je ‘m brandt ruik je hem natuurlijk nog veel beter… De geur is lastig te omschrijven. Warm, zoet en vertrouwd.

Mijn geurkaarsen - Ikea

Ook hoorde ik vaak goede verhalen over de geurkaarsen van Ikea, dus toen ik daar kwam kocht ik er meteen een paar, en de keer daarna weer! Het zijn de Tindra kaarsen, de geuren hebben geen naam. De bruine ruikt naar appels en kaneel, een heerlijke combinatie van zoet, fris, fruitig, kruidig en warm. Zowel de appel als de kaneel herken je goed. De rode kaars heeft de geur van verschillende soorten bessen en bosvruchten, en dit is dan ook precies wat ik er in herken. De witte variant belooft naar ijs, slagroom en koekjes te ruiken en dat doet hij dan ook. Hij ruikt zoet en romig. Als een ijsje. De groene ruikt naar groene appels, lekker fruitig en fris op een aangename manier, je ruikt de appel goed en daar ben ik gek op.

Mijn geurkaarsen - Primark

Deze kaars komt van de Primark, en ik moet heel eerlijk bekennen dat ik hem vooral kocht vanwege de geweldige verpakking! Hij zit in een ontzettend schattig blik, heeft een leuke rode kleur en drie lonten. De geur heet Sweet Poppy. Nogal abstract, geen idee wat ze hiermee bedoelen. En eigenlijk past dat ook wel bij de geur van de kaars, want die is best vaag en lastig te omschrijven… ik herken er eigenlijk vooral bloemen in. Verder niet erg zoet, fris, warm, clean of iets dergelijks. Gewoon bloemen, en een vleugje afwasmiddel.

Ik hoop dat ik hem schoon kan krijgen als de kaars op is, want dan heb ik er een heel leuk blik bij! Zoals ziet heb ik ook deze nog niet gebrand. Zelfde verhaal als bij de Winter Time kaars; ik durf het niet. Suf. Maar binnenkort ga ik het gewoon doen, beloofd!

Mijn geurkaarsen - waxinelichtjes

Als laatste nog een hoopje waxinelichtjes. Eigenlijk hebben alleen de rood/oranje en het paarse kaarsje een geur, de andere vond ik gewoon erg leuk om even te laten zien! De rode en oranje waxinelichtjes komen ook van Ikea, en ruiken heerlijk fruitig, naar een mix van verschillende zomerse vruchten. Van de paarse weet ik niet meer precies wat het is, maar volgens mij komt die uit een ‘Blue  Lotus’ set of iets vergelijkbaars van Hema. Hij ruikt erg lekker, zacht en clean. Niet te sterk of erg aanwezig.

Zo, dat was het! Eigenlijk val het nog best mee… althans, ik mijn gedachten is het altijd meer! Het leuke aan geurkaarsen vind ik dat je altijd nieuwe soorten kunt ontdekken, dat ze goedkoop zijn maar toch voelen als een klein cadeautje voor jezelf, en dat het iets is wat ik ook echt gebruik. Mijn favorieten zijn denk ik Kruidvat Winter Time (ook al heb ik die nog nooit gebrand), Ikea appel-kaneel en de ijsjes-geur en de leuke kaars in blik van Primark (vanwege de verpakking…).

Eén reactie

Geef een reactie

