Streepjes, probeersels & een pot vol glitters

Streepjes, probeersels & een pot vol glitters

Toen ik laatst alle foto’s op mijn laptop aan het doorkijken was, kwam ik ineens foto’s van mijn nagels tegen. Van ongeveer een half jaar geleden, denk ik. Een redelijk simpele nail-art, en omdat ik het wilde onthouden (en zin had om wat te experimenteren met m’n camera) maakte ik er destijds foto’s van. Eigenlijk vond ik het best leuk, dus daarom wilde ik het hier even delen!

Ik had op mijn kamer nog een grote pot glitters staan, die ik gebruikt had voor een opdracht op school. Ik deed eigenlijk weinig met de glitters, en ik ben gek op glitters op mijn nagels, dus je raadt het al; ik gebruikte ze voor m’n nagels! Al een lange tijd wil ik er zelf glitternagellak mee maken, maar omdat ik toen geen transparante nagellak had die ik hiervoor wilde gebruiken moest ik iets anders verzinnen. Ik besloot m’n ringvingers te voorzien van een witte basislaag, doopte ze meteen in de pot met glitters en smeerde er vervolgens een dikke laag topcoat overheen. Dit pakte beter uit dan verwacht!

Streepjes, probeersels & een pot vol glitters

De rest van m’n nagels lakte ik wit, en met een dun kwastje zette ik er zwarte streepjes overheen. Met de juiste materialen en een beetje geduld is het dus zo gedaan!

Ik vond de combinatie van de strakke streepjes en de vrolijke glitters eigenlijk erg gaaf! Zeker omdat de glitters op deze manier voor 100% je nagel bedekken, en dit is bijna nooit zo wanneer je een glittertopcoat gebruikt. Heel simpel, maar toch uniek en vrolijk. Absoluut voor herhaling vatbaar dus.

Streepjes, probeersels & een pot vol glitters

Ik ben zeker van plan hier nog varianten op te maken, bijvoorbeeld door de glittertechniek met andere kleuren/patroontjes te combineren, of de streepjes met andere kleuren te maken. Het lijkt me ook leuk om met transparante lak figuurtjes op je nagels te maken en hier dan glitters overheen te strooien, zodat je glitterfiguurtjes op je nagels hebt… Als dat goed uitpakt laat ik het hier vast wel weer zien!

Geef een reactie

